Berg en dal, Danta Bai en Stoneiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dide Esch - WaarBenJij.nu Berg en dal, Danta Bai en Stoneiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dide Esch - WaarBenJij.nu

Berg en dal, Danta Bai en Stoneiland

Blijf op de hoogte en volg Dide

12 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Nou, dit weekend heb ik mijn eerste tripje de jungle in gehad. Wat was dat gaaf zeg!! We zijn naar berg en dal, Danta Bai en Stoneiland geweest. Zaterdag ochtend moesten we om 6 uur ’s ochtends al klaar staan om te vertrekken. Na een busrit van 2 uur kwamen we aan bij berg en dal (een soort van activiteiten park), waar we het parcours door de bomen gingen doen. Voordat we bij het eerste platform kwamen moesten een stuk omhoog lopen door de jungle. Maar doordat het zo superwarm en benauwd is daar was je al kapot voordat je op de baan was. Bij het eerste platform viel het nog wel mee met de hoogte, maar toen ik op de tweede aankwam kreeg ik wel knikkende knieën. Na een aantal banen gehad te hebben kwamen we aan bij de hoogste. Deze ging over de Suriname rivier en hier had je een supermooi uitzicht over de rivier en over de jungle!! Ik moet zeggen dat ik, toen ik aan de beurt was en op de rand van het platform stond, echt wel een paar keer moest slikken voordat ik durfde te gaan. Maar ik had dit echt voor geen goud willen missen, zo gaaf was het!

Vervolgens gingen we met de bus door naar Danta Bai waar we die nacht ook zouden slapen. Danta Bai ligt echt midden in de jungle, dus de weg erheen was heel mooi! Langs de weg zag je de hele tijd houten huisjes waar mensen in primitieve omstandigheden wonen. ’s Middags zijn we met z’n allen op de rivier gaan raften. Dat was ook echt superleuk! We hebben allemaal wel een bijna dood ervaring gehad. Toen we in een wat heftiger stuk kwamen met allemaal stenen en stroomversnellingen kwamen we vast te zitten op een steen. We moesten toen allemaal uit te boot stappen op een rotsblok zodat we de boot er vanaf konden halen. De rots was echt spekglad en als er iemand vanaf was gevallen was het denk ik niet goed gekomen. Daarna hebben we nog gezwommen in de rivier. ’s Avonds hebben we lekker gegeten en daarna ging onze gids, die zelf uit binnenlanden komt, samen met nog wat anderen muziek maken op trommels.

De dag erna zijn we naar Stoneiland gegaan. Dit ligt aan het Brokopondomeer. Het was daar echt heel mooi. We hebben daar lekker gezwommen en in de zon gelegen. ’s Middags zijn we het Brokopondomeer opgegaan om piranha te vissen. Het meer is heel mooi, maar door de dode boomstammen die er nog in staan doet het af en toe een beetje luguber aan. Maar de vele vlinders die er omheen vliegen maken dat dan weer goed. Toen we terugkwamen bij Stoneiland hebben we de piranha’s opgegeten. Ik dacht dat het heel anders zou smaken dan gewone vis maar dat was absoluut niet zo. Het smaakte eigenlijk best wel goed. Hierna zijn we weer met de bus naar huis gegaan. Een leuke eerste ervaring naar de binnenlanden van Suriname!!

Veel liefs en tot snel!
X Dide

  • 12 Maart 2013 - 17:16

    Silvia Terhalle:

    Hallo Dide, volgens mij geniet je met volle teugen van het prachtige Suriname.
    De tijd zal wel snel gaan of niet?
    Ik wens je nog een paar fijne maanden daar.
    Groetjes zal je blijven volgen.

  • 13 Maart 2013 - 10:18

    Cindy Visser:

    He buurmeisje,

    wat ontzettend gaaf allemaal!!!!!!!! leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. geniet ervan.

    Liefs de buren

  • 01 April 2013 - 11:08

    Irma:

    Hoi Dide
    Klinkt allemaal erg mooi en spannend, vooral dat in de zon liggen maakt mij jaloers nu wij een witte pasen hebben.Hou je goed en blijf genieten.
    Dikke knuffel van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dide

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 782
Totaal aantal bezoekers 18764

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 03 April 2015

Backpacken in Azie

07 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Mijn eerste verre reis naar Paramaribo, Suriname!!

Landen bezocht: