De eerste dagen in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dide Esch - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dide Esch - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Dide

10 December 2014 | Thailand, Krabi

Ik ben inmiddels al weer 10 dagen in Thailand dus tijd voor een kleine update. Als allereerst, wat een ontzettend mooi land met lieve mensen, lekker klimaat en overheerlijk eten is Thailand! Vooral de verse sapjes, fruitsoorten en shake's zijn om te smullen!!

Na een lange vlucht van 16 uur kwamen we maandag 1 december rond 11:00 aan in Bangkok. Wat een ontzettend drukke en chaotische stad is het zeg! Het verkeer op straat vliegt je langs je oren, tuk tuks, taxi's, busjes met toeristen en ook brommertjes. Vooral drukke straten oversteken was voor ons een ramp de eerste dagen. De eerste dag hebben we de buurt van ons hostel een beetje verkent en de (vooral onder backpackers) bekende kho san road bekeken. De tweede dag zijn we om 7:00 s ochtends begonnen aan een fietstocht door Bangkok. Wat was dat ontzettend leuk! We kwamen door allerlei smalle steegjes, langs tempels en door Chinatown waar allerlei onbekende geuren je tegemoet kwamen (de fietstocht begon al 7:00 s ochtends dus dat was niet altijd even aangenaam). Vervolgens werden we met een longtailboot naar het platteland van Bangkok gebracht waar we door dorpjes, over bruggetjes en langs rijst en bloemkwekerijen reden. S middags hebben we een aantal tempels bezocht en de volgende dag gingen we naar Kanchanaburi. We hebben de begraafplaats bezocht van de overleden gevangenen, het oorlogsmuseum bezocht en daarna met de trein een stuk over the death railway gereden. S nachts overnacht in een bamboe huisje op het water en de dag erna de Erawan waterval bezocht in het national park.

Die nacht hebben we de trein genomen richting Krabi waar we de volgende dag tegen de middag aankwamen. Op dit moment zijn we nog steeds in Krabi en genieten ontzettend van de rust die in dit dorpje heerst. We hebben inmiddels al een boottocht gemaakt door een mangrove bos, een grot bezocht en heel veel apen gezien. Gisteren hebben we een triple gemaakt langs vijf eilanden dichtbij Krabi. Het ene eiland was nog mooier dan het andere! We hebben bij twee eilanden hier heerlijk kunnen snorkelen en tussen alle mooie gekleurde vissen kunnen zwemmen.

Vandaag hebben we een rustdag. Op onze planning staat om vandaag een kleine spoedcursus Thais te gaan volgen. Het woordje hallo in het Thais (sawadeekha) kennen we inmiddels wel maar daar houdt het ook wel op. Morgen gaan we het eiland koh phi phi bezoeken, ook wel bekend van de film The Beach. Vrijdag gaan we voor twee dagen naar ao nang en daarna richting het eiland koh yao noi voor onze yoga retraite. Ik heb er nu al zin in!

Groetjes aan iedereen en tot snel!
Liefs Dide

• 15 December 2014 - 22:39

Cindy:

Hè daar, wat een mooie dingen heb je al gedaan. Van alle indrukken kun je straks lekker bijkomen in het klooster. Kom je weer helemaal tot rust. Heel veel plezier en geniet er lekker van.
    Liefs de buurtjes:)