Island yoga retraite - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dide Esch - WaarBenJij.nu Island yoga retraite - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dide Esch - WaarBenJij.nu

Island yoga retraite

Blijf op de hoogte en volg Dide

17 December 2014 | Thailand, Phuket

Dag lieve mensen,

Inmiddels zijn we gestrand in Phuket en zit onze yoga retraite op het eiland Koh Yao Noi er alweer op. Wat hebben daar we genoten van de rust en de relaxte sfeer. Vier dagen even helemaal weg van de toeristische gebieden, waar we de dagen ervoor zijn geweest. Tijdens deze vier dagen zaten we in een heerlijk luxe bungalow met uitzicht op zee, echt genieten dus! 'S ochtends om 7:30 en 's middags om 16:30 waren de yogalessen. De rest van de tijd mochten we zelf inplannen. Vol goede moed begonnen we aan onze eerste yoga les. Wat een marteling!! Gelukkig waren de lessen die daarna werden gegeven een stuk fijner en heb ik veel nieuwe oefeningen geleerd.
We hebben een scooter gehuurd en zijn het eiland rond gaan rijden, dat was erg leuk! We hebben rijstvelden, waterbuffels en veel mooie natuur gezien. Een andere dag zijn we naar een strandje gelopen en daar waren wij als enige. Het was net alsof we alleen op de wereld waren, dus dat was wel heel bijzonder.

Verder zijn we ook nog een dag naar de Koh Phi Phi eilanden geweest. Wat verschrikkelijk! Iedereen zegt dat het de mooiste stranden van Thailand zijn en dat zal ook wel, maar dan zonder de 10000 boten en 10000 mensen die er waren. Je kon niet eens je handdoek neerleggen om te zonnen, zo druk was het.

Aankomende vrijdag vliegen we vanaf Phuket naar Chiang Mai (ligt in het noorden van Thailand) en zaterdag gaan we tien dagen een boeddhistisch klooster in (Doi Suthep tempel). Dat betekend dus dat we tijdens kerst ook in het klooster zitten. 10 dagen leven in stilte dus ook niet bereikbaar voor de buitenwereld. Ik wens iedereen daarom alvast een hele fijne kerst en waarschijnlijk tot volgend jaar!!

Tot snel!
Liefs Dide

• 17 December 2014 - 16:59

E.a.stokkelaar:

hallo dames , zo te lezen beleven jullie nog al wat. leuke verslagen zijn het om te lezen, nu kun je een beetje een beeld krijgen van alles
    veel sucses met jullie reis en alvast prettige feestdagen en een goed begin van 2015
    groetjes eric stokkelaar

• 26 December 2014 - 11:55

Irma Huis In 't Veld:

lieve Dide
    Klinkt allemaal geweldig, geniet ervan.
    dikke knuffel van Irma

• 02 Januari 2015 - 10:36

Ellen:

Hoi Dide
    Ik heb met plezier dit verslag gelezen.
    Wat een ervaring hè. Nog veel plezier daar .
    Lfs ellen